Palata sa kazanom na Terazijama za pomoć “čestitima u bedi i nevolji”
U današnjem užurbanom tempu života, malo ostaje vremena da se podigne pogled ka fasadama starih beograskih zdanja, a još ređe će nam u oči upasti natpisi koji se na mnogima od njih nalaze i prkosno odolevaju zubu vremenu. Jedna takva
“Fabrike” u kojima se radilo dan i noć budzašto – obućari Beograda
Koliko puta ste samo čuli da zanati izumiru, da nedostaju majstori, da neće biti obućara uskoro. Baš kao i danas, tako se i ne tako davne nam 1936. godine govorilo, nećete verovati, isto. Ono što možda niste znali jeste da
“Ko ostane u Beogradu ako počne rat…”
Buktao je ogroman rat u Evropi i na afričkom kontinentu u proleće 1940. Sukob koji će u istoriju čovečanstva ušao kao najveća katastrofa ikad, poznat kao Drugi svetski rat, u to vreme ostavio je našu tadašnju zemlju, delovalo je, sigurnom,
Drvo pistaća na grobu dušmanina Beograda sa Avale
Nije prošlo mnogo od doba kada se o Beogradu govorilo kao „varoši bez pluća“. Jer, naš prestoni grad nije mogao da se posle Prvog svetskog rata pohvali nekim parkovima. Ali potkraj dvadesetih i u ranim tridesetim godina prošloga veka uveliko
Hirurg koji je lečio Beograđane bio je samouki kafedžija
Beogradsko stanovništvo, kao uostalom i stanovništvo cele ondašnje Srbije, tokom 19. veka nije bilo mnogo poverljivo prema lekarima i lekovima. Кako se onda gledalo na lekare jasno će nam pokazati jedan primer: baveći se u Topčideru knez Miloš je 1834.
Golo, Goljino, Glumčevo i Đurđevo – znate li sva beogradska brda?
Mogu li se izbrojati svi bregovi na kojima je ponikao Beograd? I doline među njima, tako blage, ali za masovni saobraćaj često nepremostive prepreke. Teško da je moguće izbrojati bregove Beograda, koji u toponimima obično nose naziv "brdo". Čak i kada
Riblja pijaca na Terazijama
Krajem 19. i početkom 20.veka Beograd je imao samo jednu pijacu – Veliku pijacu. Nalazila se na prostranom četvorougaonom trgu koji je presecao nekadašnji Stambolski sokak, a kasnije ga je delio na dve ulice, Vasinu i Uzun Mirkovu. Danas je
Automobilsko osvajanje Beograda počelo je pre tačno 120 godina
Automobil je od svog nastanka bio simbol napretka, modernizacije i slobode. Ni Beograd nije ostao po strani od interesovanja koje je izazvalo ovo tehničko čudo 19. veka. Iako će proteći još nekoliko godina do premijernog dolaska vozila koje je pokretao
Nepodnošljiva gužva u prevozu glavni problem Beograda dok je počinjao svetski rat
Rat koji je u kasno leto te 1939. godine izbio napadom Hitlera na Poljsku već je prerastao u svetski, ali pre nego je i ove naše prostore zavio u crno, Beograđane su brinule njihove svakodnevne muke. Među njima jedna od
Apel lekara zbog trenda koji je ubijao žene i decu
- Vrlo često žena samoubica i nema nameru da okonča sa nesrećnim životom, već više želi da pokaže pred mužem, verenikom svoje povređene osećaje. Međutim, otrov koji ulazi u nežne sluzokože jednjaka i stomaka ne vodi računa o sentimentalnim pobudama