Danas se zaista malo ko seća da se 16. novembra 1967. godine u mestu Duboko kod Umke, na putu za Obrenovac desila najteža saobraćajna nesreća na teritoriji Beograda ikad. Tragedija autobusa “Lasta” dugo se prepričavala zbog užasne sudbine većine putnika koji su tada stradali, međutim, vremenom je to sećanje bledelo, i nakon 53 godine ni najobičnija pretraga na internetu ne donosi nikakve rezultate.
Uspomenu na ovu tragediju čuvaju još samo potomci žrtava, a na mestu stradanja iz nekog nepoznatog razloga nikada nije bilo podignuto bilo kakvo obeležje, čak ni u privatnom aranžmanu rodbine, iako takva praksa obeležavanja mesta saobraćajnih nesreća itekako postoji u Srbiji i danas.
Tragedija se desila munjevito, u svega dve sekunde, kada je na oštroj krivini u usponu gde se iz lokacije Duboko izlazi ka Bariču, na zlosrećni autobus međugradskog saobraćaja preduzeća “Lasta”, koji je prethodno krenuo sa beogradske stanice ka Obrenovcu i Valjevu, naleteo veliki teretni kamion sa prikolicom i pokvarenim kočnicama.
Udarac je bio toliko silovit da se autobus survao u reku Savu. Konfiguracija puta je na tom mestu takva da se kolovoz nalazi tik uz strmu obalu reke zbog čega nesrećni putnici i vozač autobusa nisu imali nikakve šanse: vozilo je bilo odbačeno u visoku vodu Save, mutne i hladne u to vreme. Najveći deo stradao je daveći se u olupini, dok je manji deo putnika imao sreće da ispliva ili da ih, prema nekim sačuvanim svedočanstvima, izvuku sapatnici koji su umeli da plivaju i uspeli su da ne podlegnu šoku i panici.
Da tragedija bude još veća, upravo na tom mestu reka Sava je najdublja na svom čitavom toku, pa je autobus otišao na dno skoro 30 metara ispod površine. Putnici koji nisu znali da plivaju ili su bili povređeni od samog sudara, nisu imali nikakve šanse da se izvuku iz velike vode…
Iz potonule olupine je kasnije izvučeno čak 27 tela nastradalih putnika. Toliki broj poginulih čini ovu nesreću najvećom drumskom katastrofom na teritoriji Beograda ikad.
Ostalo je zabeleženo da je u okviru sudskog procesa protiv vozača kamiona bila sprovedena temeljna istraga koju su vodili tadašnji najveći eksperti za drumski saobraćaj, upravo kako bi se do kraja razjasnilo šta je izazvalo takvu tragediju. Iako je utvrđeno da je kamion FAP pretpreo mehanički otkaz kočnica, usled čega nije mogao da se zaustavi pred krivinom, i tako naleteo punom brzinom na autobus, zbog izuzetno velikog broja žrtava njegov vozač je bio osuđen na visoku zatvorsku kaznu, a ostalo je zabeleženo da se za njega tada čak razmatrala i smrtna kazna.
Beogradske priče – Ljudi, ulice, trotoari, prolazi, sudbine…