Zavodnik-prevarant koji se ženio mnogim devojkama ali u isto vreme
Svakojake zavrzlame bile su oduvek svojstvene beogradskoj čaršiji. O njima se nadugo raspredalo po prestoničkim sokacima i večernjim sedeljkama. Tako je početkom tridesetih godina prošlog veka Beograđanima bila vrlo interesantna priča o jednom nesvakidašnjem probisvetu ondašnjeg Beograda. Bio je to
Još jedan trag izgubljene prošlosti u Vinči
Na samom kraju Vinče, gde se čini da više nema ničega, sem modrozelene matice Dunava s druge strane, nalazi se - groblje. Kraj groblja je šumarak, a kraj šumarka čistina. Na mapi piše "manastir Vinča". Ali na terenu nema ničega.
Metlom na “šmajser” – kako su prolaznici osujetili mračni plan na Cvetnom trgu 1976.
Oružana pljačka Beogradske banke u Njegoševoj ulici 7, munjevito se dogodila nešto pre osam časova ujutru 2. novembra 1976. godine, ali je još brže okončana. Današnja lokacija nekadašnje ekspoziture Beobanke u Njegoševoj ulici na Cvetnom trgu koju su napali naoružani razbojnici Tom
“Čika Đoka” koji je ulepšao Beograd
Prošle godine navršilo se 150 godina od rođenja Đorđa Jovanovića, jednog od naših najvećih imena iz oblasti vajarstva, pod čijim rukama su oživele neke od najznačajnijih ličnosti i događaji iz naše nacinalne istorije. On je, po rečima stručnjaka, posle Petra Ubavkića,
“U svetu brale nema ljubavi”
Jedan od verovatno najvećih tereta koji jedan umetnik može da ponese, jeste teret života i rada u senci slavnog pretka. Bez obzira na epohu, medij ili žanr, stvaralaštvo pod balastom velikog predačkog imena, bez ikakve sumnje, predstavlja veliki pritisak kome nije
Najopasnija tramvajska linija u Beogradu ukinuta je posle 3 nesreće na strmim ulicama Dedinja i Senjaka
Da li ste nekada čuli da je "dvanaestica" vozila na Dedinje? Sasvim moguće. To jeste bio trolejbus u vreme kada su u Beogradu radile linije: 11, 12, 13, 14, 15 i 16. Od Autokomande se trola penjala kroz strmu Ulicu
Prva škola u Beogradu u koju su išli Karađorđev sin i Vuk Stefanović 1808. godine
Preteča Beogradskog univerziteta, iako skromna, Velika škola na Dorćolu danas mora da predstavlja pravi ponos Srbije koja je tokom 19. veka započela veliku transformaciju od periferije Otomanske imperije ka evropskoj državi. Sve je počelo da se menja, preko noći, a
12 i po kilometara iz Beograda bili su najveći korak 1977. godine
Još početkom sedamdesetih godina prošlog veka pojavili su se planovi za izgradnju novog autoputa sa 6 traka od Beograda do Niša. Prema zamisli stručnjaka on je isplaniran na trasi u prethodnim decenijama izgrađenog Moravskog puta, već po formatu i propusnosti dobrano
Od ulice do bulevara – ali i natrag
Beogradu je oduvek manjkalo pravih, širokih bulevara, sa prostranim kolovozom i trotoarima, drvoredima, cvetnim alejama i velikim zelenim provršinama koje dele saobraćajnicu na dva smera. Jedina dva prava gradska bulevara su čuveni Bulevar kralja Aleksandra i Bulevar oslobođenja. To su impresivne
San dug 70 godina – Moravski put
Prve debate o izgradnji puta koji bi spajao Beograd i Niš, a onda dalje išao Grdeličkom klisurom do Skoplja, počele su još davne 1950. godine. Danas je teško i zamisliti da se umesto sadašnjeg auto puta, u nekadašnjoj Jugoslaviji znanog
