Prva beogradska fabrika aviona nastala je u Vladetinoj ulici
Bio je lep prolećni dan kada je letelištem na Banjici zavladalo uzbuđenje, ali i mnogo više, ponos i optimizam. Spremalo se poletanje aviona koji je kompletno napravljen u prvoj fabrici aviona u prestonici. Iako je Banjica takođe u proleće,
“Kooperativa” je digla život u gradu iz pepela
Posle Velikog rata, od 1919. godine, vratili su se u naš grad Dvor, Vlada, činovnici, vojska i stanovništvo za koje je trebalo dosta hrane i robe čega nije bilo dovoljno. Rat i surova okupacija uništili su vlasnike malih radnji koji
“Katica” – primadona beogradskih šina imala je svetsku slavu
Od Berlina do Pjongjanga vozili su tramvaji gotovo identični onima kojima se Beograđani od osamdesetih svakodnevno kreću od Zvezdare i Voždovca do Novog Beograda, Starog grada ili Rakovice. Dobro znana fizionomija beogradskog tramvaja ali u - Berlinu! Kad malo pogledate snimke i
Ada koju su zauvek zatrpali
Sve do 1938. godine Beograd je imao još jedno rečno ostrvo – Adu Vrbak. Pored i danas postojećeg Konjskog ostrva, koje se nalazi uz Veliko ratno ostrvo, nekada je bila još jedna ada. To rečno ostrvo su predratni Beograđani zvali
Neprimetni podsetnik na vek dečije tuge
Malo ko od Beograđana zna da se u lepoj zgradi u Svetozara Markovića 72, danas Vojno-medicinskom centru hitne pomoći, nalazilo prvo sirotište u Beogradu – Dom sirotne dece i da je zgrada zidana baš u tu svrhu. Iako je devetnaesti vek
Tito je bio dva puta sahranjen
Sahrana Josipa Broza Tita, 8. maja 1980. godine, bila je najveći medijski događaj u istoriji našeg grada. Nikada se nije dogodilo da u Beogradu, u jednom danu i na jednom događaju, budu prisutne 124 zvanične državne delegacije, predvođene sa 38
Pobuna domaćih obućara protiv fabrike cipela “Bata”
U junu 1926. godine održan je kongres obućara Srbije u Beogradu na kojem je usvojena odluka da se od Vlade traži “da se prilikom sklapanja trgovinskih ugovora, čak i sa prijateljskim zemljama, posebna pažnja posveti količini i vrednosti obuće koja
“Električni” deo Beograda proterao furune i šporete
Ako je Novi Beograd pedesetih godina prošlog veka nečim mogao da se pohvali, bila je to činjenica da je važio za „najelektrificiraniji grad“ bivše Jugoslavije. Klasični šporeti na drva, furune i peći na naftu, koji su dominirali u domaćinstvima širom
Sprava koja je donela telekomunikacije u Srbiju
"Na našem telegrafu izmestila se juče žica i preko Save, pa je tako naš glavni grad sada skopčan telegrafskom vezom sa Zemunom, a preko ovoga i sa ostalim glavnim gradovima Evrope. Od danas u Beograd već mogu stizati telegrafske, a
Crvi u pasulju: kako je izbio studentski protest 1954. godine
Situacija na Beogradskom univerzitetu početkom pedesetih godina prošlog veka bila je veoma teška. Tih godina u glavni grad velike Jugoslavije slio se veliki broj srednjoškolaca iz svih krajeva zemlje. Svako ko je želeo da nastavi obrazovanje posle srednje škole morao je